صفحه اصلي

 

انتخاب واحد اينترنتي

   

 

 

 

نقشه سايت

راهنمای انتخاب واحد اینترنتی

 دانشجویان گرامی؛
1- برای ورود به سیستم ثبت‌نام و شهریه نیاز به شناسه و رمز عبور می‌باشد. شناسه هر دانشجو همان شماره دانشجویی است. چنانچه رمز خود را فراموش کرده‌اید برای دریافت رمز با مسئول رشته تماس بگیرید. لازم است دانشجو برای حفظ امنیت به صورت دوره ای رمز عبور خود را تغییر دهد.
2- دانشجویان در ایام ثبت نام فقط طبق جدول زمانبندی می‌توانند به سیستم وارد شوند.
3- دانشجویانی که بدهی قبلی دارند می‌بایست قبل از زمان ثبت نام نسبت به تسویه حساب بدهی (پرداخت الکترونیکی) و وام خود اقدام نمایند.
4- دانشجویان می توانند به اندازه مبلغ بستانکاری خود انتخاب واحد نمایند لذا لازم است مبلغ شهریه ثابت و متغیر مورد نیاز را به حساب واریز نمایند و جهت اطلاع از نحوه پرداخت شهریه به اطلاعیه های امور مالی مراجعه نمایند در غیر این صورت انتخاب واحد آن‌ها انجام نخواهد شد.
5- برای اطلاع از زمان ثبت‌نام خود ابتدا به سیستم ثبت نام و شهریه وارد شده و از منوی امور آموزشی گزینه زمان‌بندی ثبت‌نام را اجرا کنید.
6- برای راهنمایی نحوه انتخاب واحد و پیام‌های خطای احتمالی به لینک راهنمای انتخاب واحد بروید.
7- برای اطلاع از چگونگی پرداخت شهریه الکترونیک به لینک راهنمای پرداخت الکترونیک شهریه مراجعه نمایید.
1-       برای ورود به سیستم ثبت نام و اطلاع رسانی آدرس http://www.iausari.ac.ir/  را در نوار آدرس تایپ نمایید.
2-       روی لینک ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال کلیک نمایید.
3-       نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. در صورت فراموشی رمز عبور به مسئول رشته خود مراجعه نمایید. ضمنا مسئولیت حفظ و نگه داری آن بعهده دانشجو است.
4-       پس از ورود به سیستم بر روی گزینه انتخاب واحد کلیک نمایید سپس به دو روش می توانید دروس خود را انتخاب نمایید:
الف) مستقیما مشخصه خود را وارد کرده و سپس کلید تایید را کلیک نمایید.
ب )  از لیست دروس ارائه شده روی درسهای مورد نظر کلیک کرده و سپس دکمه بازگشت را بزنید.
پ) برای رویت شهریه هر درس باید روی منوی آموزش/گزینه لیست دروس ارائه شده کلیک نمایید.
نکات مهم:
-          چنانچه از نسخه های بالاتر Internet Explorer استفاده می کنید، در منوی Tools->Compatibility View Setting گزینه Display all websites in compatibility view را تیک بزنید.
-          چنانچه دروس انتخابی تداخل ساعت کلاس و یا تاریخ امتحان داشته باشند سیستم اجازه ثبت دروس را نمی‌دهد و به شما پیغام تداخل می دهد.
-          مسئولیت رعایت پیش نیاز بعهده دانشجو می باشد . پیش نیاز هر درس در لیست دروس ارائه شده مشخص شده است.
-          جهت مشاهده زمان بندی ثبت نام خود به لینک امور آموزش به زمان بندی ثبت نام مراجعه نمایید.
-          چنانچه مجوز ثبت نام شما از طریق آموزش یا مالی دانشکده بسته شده باشد (مثلا اتمام سنوات یا عدم پرداخت وام ) ، سیستم به شما اجازه ثبت نام نمی دهد.
لیست پیغام ها :
1-       شماره دانشجویی تعریف نشده است.
2-       فرمول محاسبه شهریه ایجاد نشده است لطفا به امور مالی مراجعه نمایید: مفهوم آن این است که امور مالی دانشکده روال محاسبه شهریه شما را در سیستم تعریف نکرده است.
3-       لطفا در زمان تعیین شده مراجعه نمایید: طبق جدول زمان بندی جهت انتخاب واحد به سایت مراجعه نمایید.
4-       وضعیت ترمی باید عادی باشد لطفا به آموزش مراجعه شود: دانشجویانی که در نیمسال 1-89-88 وضعیت ترم آنها عادی نبوده (مثلا مرخصی ،‌عدم مراجعه ، حذف ترم ، محروم...) بصورت اینترنتی نمی توانند ثبت نام نمایند و می بایست به گروه مراجعه کنند.
5-       وضعیت مشخصات دانشجو باید عادی باشد: دانشجویانی که وضعیت کلی آنها عادی نبوده (مثلا :‌فارغ التحصیل ،‌انصراف ، عدم مراجعه ...) اجازه ثبت نام به آنها داده نمی شود.
6-       نامه میهمانی ثبت نشده است : دانشجویان میهمان مجاز به ثبت نام اینترنتی نمی باشند.
7-       انتخاب واحد اولیه ثبت نشده لطفا به آموزش مراجعه نمایید: در زمان حذف و اضافه ،‌چنانچه واحدگیری اولیه نداشته باشید؛ سیستم به شما اجازه حذف واضافه را نمیدهد.
8-       چون بیش از دو ترم مرخصی تحصیلی ثبت شده امکان ثبت نام وجود ندارد.
9-       چون معرفی به استاد گرفته اید امکان ثبت نام وجود ندارد.
10-   چون ترم جبرانی گرفته اید امکان ثبت نام وجود ندارد.
11-   وضعیت ترم قبل نامشخص است امکان ثبت نام وجود ندارد.
12-   ثبت نام براساس معدل نیمسال اول سال تحصیلی 89-89 می باشد.
راهنمای پرداخت شهریه اینترنتی
نحوه پرداخت شهریه:
� پس از انتخاب واحد اینترنتی  (مبلغ قابل پرداخت ) ‌را از طریق اینترنت بصورت الکترونیکی واریز نمایید . ( از طریق لینک ثبت نام > امور مالی > پرداخت شهریه )
� با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پرداخت الکترونیکی شهریه از طریق وب سایت دانشگاه از طریق  همکاری بانک ملی میسر بوده و نیازی نیست کارت به نام خود دانشجو باشد.
 
توجه مهم:
1-       دانشجویانی که پرداخت الکترونیکی شهریه خود را از طریق بانک ملی انجام می دهند حتما دکمه (بازگشت به صفحه پذیرنده )‌را کلیک نمایند در غیر اینصورت مبلغ واریزی از حساب دانشجو کسر نگردیده و دانشجو همچنان بدهکار باقی خواهد ماند. چنانچه بنا به هر دلیل مبلغ واریزی از حساب کسر گردیده اما از مبلغ شهریه کم نشده باشد به لینک (برگشت ناموفق) مراجعه نموده و روی آن کلیک نمایید.
2-       دانشجویانی که پرداخت خود را بصورت اینترنتی انجام می دهند، چنانچه مبلغ واریزی از حساب آنها کسر گردیده و از مبلغ شهریه آنها کسر نگردیده و همچنان بدهکار می‌باشند، ‌اگر پس از 24 ساعت مبلغ به حساب اولیه آنها برگشت داده نشد به امور مالی دانشگاه مراجعه نمایند.
3-       اطلاعات لازم جهت پرداخت :
-          شماره 16 یا 19 رقمی روی کارت
-    رمزاینترنتی کارت (رمز دوم) :‌ که می بایست قبلا از طریق دستگاه خودپرداز نسبت به تعریف آن اقدام نموده باشند.
-          شماره CVV2 :‌شماره 4 رقمی در پشت کارت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

صفحه اصلي :: آيين نامه آموزشي :: اساتید :: اطلاعیه ها :: سایت های مرتبط :: تماس با ما


� تمامى حقوق اين سایت طبق قوانين نرم افزارى متعلق به دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساری مى باشد.

تهيه شده توسط شرکت فن آوری اطلاعات کاسپین سرور